Wszyscy lubimy, gdy ładny zapach unosi się wokół nas, choć sam zmysłu węchu nie jest bardzo doceniany. Prym wiedzie wzrok i słuch, ale to węch w dużej mierze decyduje o naszym zachowaniu. Poniekąd jesteśmy wodzeni za nos, kiedy robimy codzienne zakupy, bo przecież nosem wyczuwamy, czy produkt jest świeży. Przebywając w pokoju hotelowym i czując przyjemny zapach, mamy wrażenie, że przed chwilą ktoś zmienił pościel. Korzystając z zabiegów kosmetycznych w salonie lub w saunie, zapach wprawia nas w dobry relaksacyjny nastrój i czujemy się rozpieszczani. Co więcej, zapachy poznajemy już od wczesnego dzieciństwa. Właściwie zapach łączy nas ze wspomnieniami. Specjaliści posługują się określeniem „efekt Prousta”. Jest to nawiązanie do powieści „W poszukiwaniu straconego czasu” i fragmentu, w którym bohater czując zapach i smak ciastka zanurzanego w herbacie, przywołuje wspomnienie chwil spędzonych u swojej ciotki.
Ten sam efekt na pewno znamy z własnego doświadczenia. Niektórzy z Państwa pamiętają zapach perfum używanych przez babcię, niektórzy pamiętają zapach szkolnej stołówki, inni czując zapach skoszonej trawy, przywołują wspomnienie wakacji spędzanych na wsi. Pamięć zapachowa, bo i takiego określenia używają specjaliści, może przywoływać wspomnienia przyjemne i nieprzyjemne, zależne to jest tylko od naszych doświadczeń i emocji z tym związanych. Najbardziej fascynujące zaś jest to, że mózg człowieka może zapamiętać około 10 tysięcy zapachów. Tak w każdym razie twierdzą naukowcy.
Zresztą na pewno Państwo zgodzą się także ze stwierdzeniem, że pomieszczenia mają swój zapach. Strych nagrzany słońcem pachnie zupełnie inaczej niż wilgotna piwnica, jeszcze inaczej pachnie klatka w starej kamienicy i klatka w nowym bloku. Całą tę wiedzę wykorzystują profesjonaliści w marketingu. Potrafią stworzyć tzw. logo zapachowe danej marki i wiedzą, jak przyciągnąć klienta, by został dłużej bądź chętnie wracał. Dlatego często wchodząc do sklepu z markową odzieżą, czujemy przyjemny zapach, a przy stoiskach z pieczywem zapach świeżego chleba. To zasługa aromamarketingu
Magia zapachu ukryta jest również w odświeżaczach powietrza, stosowane już są dziś chyba powszechnie, zwłaszcza w toaletach lub łazienkach. Ale odświeżacz powietrza odświeżaczowi powietrza nie jest równy. Ci, którzy mieli już okazję chociaż raz wypróbować profesjonalne zapachy do hoteli cz też profesjonalne odświeżacze powietrza, wiedzą, o czym mowa. To produkty głównie dedykowane branży hotelarskiej, ale w tej chwili trudno już znaleźć branże, w której nie stosuje się odświeżaczy powietrza. W biurach, firmach i w naszych domach używamy odświeżaczy w różnej postaci: w aerozolu, atomizerze, dyfuzorach elektrycznych. Chcemy, aby zapach na długo pozostawał w pomieszczeniu. Lubimy, by goście lub klienci, którzy nas odwiedzają, mieli przyjemne skojarzenia, żeby pamięć zapachowa spowodowała ich ponowną wizytę. Te same oczekiwania mają hotele, stąd właśnie duże zapotrzebowanie na profesjonalne odświeżacze powietrza do hoteli. Odświeżacze hotelowe są znacznie bardziej trwałe, ich receptura często oparta na bazie olejków eterycznych, w skoncentrowanej formule, na dłużej utrzymuje przyjemny zapach. Co za tym idzie popularność profesjonalnych zapachów do hoteli przeniosła się nie tylko na inne branże, ale wpisała się w domowy użytek. Pachnąca toaleta czy łazienka to zasługa odświeżacza rozpylonego z tyłu muszli lub w rogu pomieszczenia. Królują tu zapachy cytrusowe, odświeżające jak np. Dolphin Lemon lub Dolphin Green Tea. Przyjemny zapach w garderobie to wynik np. rozmieszczenia płatków kosmetycznych nasączonych odświeżaczem i umieszczonych pomiędzy półkami. Tu najbardziej popularny jest zapach świeżego prania. W salonach lub pokojach unosi się woń perfum, przywołana dzięki olejkom eterycznym o zapachu inspirowanym luksusowymi perfumami na przykład odświeżacz powietrza Kala Denim lub Kala Delice czy też Kala Si. Długie jesienne i zimowe wieczory spędzane w domu uprzyjemniane zapachami lata i wspominaniem wakacyjnych podróży, to odświeżacze o zapachach egzotycznych lub owocowych np. Dolphin Swing, Dolphin Madagaskar. Świąteczny klimat podkreślony zapachem cynamonu i pomarańczy również nikogo nie dziwi.
Kompozycje zapachowe są tak zróżnicowane, że nawet najbardziej wybredne nosy, znajdą coś dla siebie. A wybierając swój ulubiony zapach, będziemy przecież kierować się nosem lub pamięcią zapachową.
Jaki zapach byście Państwo nie wybrali, to wybierzcie profesjonalne odświeżacze powietrza do hoteli, a na pewno będą Państwo zadowoleni.